خدمت رسانی بیش از یک هزار نفر به مناطق محروم رزن  

فرمانده سپاه ناحیه رزن گفت: در سال جاری یک هزار و 45 هزار نفر به مناطق محروم این شهرستان خدمت رسانی می کنند.

خدمت رسانی بیش ازیک هزارنفر به مناطق محروم رزن  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ داوود مهدوی پور، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رزن بیان کرد: در سال جاری یک‌ هزار و 45 نفر از  بسیجیان خواهر و برادر در اردوهای جهادی به صورت داوطلبانه در روستاها و مناطق محروم این شهرستان اقدام به خدمت‌ رسانی می‌کنند.

وی افزود: در این اردوها خدماتی چون دیوارکشی محوطه مدرسه، پاکسازی محوطه امامزاده، ارائه خدمات بهداشتی درمانی، مشاوره خانواده، ویزیت رایگان و برگزاری کلاس‌های تربیتی اخلاقی ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رزن ادامه داد: اردوهای 3 ‌روزه جهادی با حضور 48 نفر در قالب سه گروه جهادی در روستاهای کمندان, احمدآباد، کرفس, شوند و ورقستان برگزار می‌شود.

مهدوی پورگفت: همچنین 157 نفر در اردوهای 7 و 10 روزه جهادی در قالب 6 گروه جهادی در روستاهای عین‌آباد، گندوز، قلعه جوق، اورته قمیش در زمینه بازسازی مدرسه، ساخت و تعمیر منزل نیازمند، ساخت آشپزخانه مسجد، ساخت خانه عالم، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، تربیتی اخلاقی، کلاس‌های آموزشی و خدمات بهداشتی درمانی در حال ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه بسیجیان با روحیه جهادی خود به صورت داوطلبانه در اردوها شرکت می‌کنند افزود: این اردوها از اول تابستان آغاز و تا پایان شهریورماه طبق زمانبندی انجام شده و ادامه خواهد داشت‌.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رزن افزود: گروه‌های متعددی از پایگاه‌های بسیج شهرستان و نیز از گروه‌های جهادی خارج از شهرستان به روستاهای محروم اعزام خواهند شد تا در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه دهند.

مهدوی ‌پور با اشاره به اینکه اعزام حلقات صالحین به اردوی یک ‌روزه جهادی با حضور 135 نفر در قالب هشت حلقه به روستاهای وفس، بابانظر، درجزین، چپقلو و خورونده انجام می‌شود ادامه داد: این اردوها به منظور غرس نهال، برداشت محصول، پاکسازی محیط زیست، ویزیت رایگان، تست قند خون و فشار خون انجام می‌شود.

وی طرح هجرت دانش‌آموزان را نیز از دیگر برنامه‌های سپاه ناحیه رزن عنوان کرد و گفت: اردوهای طرح هجرت با هدف رفع محرومیت، توجه به سازندگی و ترویج روحیه جهادی با حضور 90 نفر از دانش‌آموزان بسیجی در حال برگزاری است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رزن ادامه داد: در این اردوهای 10 روزه اقداماتی چون بهسازی، تعمیر و مرمت، دیوارکشی و رنگ‌آمیزی مدارس در روستاهای تموزان، بهکندان، منوچهر، کلکبود و سلطان‌آباد در حال انجام است.

وی از اعزام 20 تیم پزشکی به مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان رزن خبر داد و خاطرنشان کرد: این تیم‌ها در روستاهای شهرستان رزن خدمات پزشکی مورد نیاز را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ب

اعزام 20 تیم پزشکی به مناطق محروم رزن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.